Meta wycofuje zbiórki z Facebooka i Instagrama. To koniec dobroczynności na platformach?

Media społecznościowe są obecnie najlepszym sposobem dla organizacji dobroczynnych na rozpowszechnienie informacji o różnych inicjatywach oraz zbiórki pieniędzy. W przypadku Facebooka i Instagrama taka możliwość wkrótce zostanie zablokowana.
Meta wycofuje zbiórki z Facebooka i Instagrama. To koniec dobroczynności na platformach?

Zbiórki pieniędzy na rzecz organizacji dobroczynnych znikną z Facebooka i Instagrama

Instagram i Facebook są jednymi z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Daje to organizacjom charytatywnym ogromne możliwości, bo potencjalne grono darczyńców liczone jest w milionach. Dlatego raczej każdy z nas przynajmniej raz natknął się na jakąś zbiórkę organizowaną w tych serwisach. Taka opcja została wprowadzona w 2017 roku i pozwalała nie tylko samym fundacjom, ale teraz zwykłym użytkownikom na założenie takiej zbiórki na określony cel.

Czytaj też: Już wkrótce Gmail na Androidzie zacznie podsumowywać nasze maile

Meta poinformowała jednak, że już od 1 lipca w Europejskim Obszarze Gospodarczym ta funkcja zostanie wyłączona. Narzędzia do zbiórek pieniędzy nie będą już dostępne na obu wspomnianych wcześniej platformach, a to oznacza, że jeśli chcecie przekazać datek na Facebooku lub Instagramie, ostatnim dniem będzie 30 czerwca. Potem przestanie być do możliwe. Gigant technologiczny zaktualizował ponadto regulamin i wprowadził też inne zmiany, które weszły w życie już teraz. Dotyczą one administratorów stron i osób, które do tej pory nie przekazały żadnych datków – w ich przypadku nie jest już możliwe tworzenie zbiórek ani przekazywanie datków na ich rzecz. Analogicznie więc, zakładać zbiórki i wpłacać na nie pieniądze mogą tylko administratorzy stron i osoby, które już wcześniej okazywały swoją hojność.

Czytaj też: Reklamy na YouTube będą jeszcze gorsze. Google się cieszy, użytkownicy nieszczególnie

Czy to oznacza koniec dobroczynności w serwisach Mety? Nie, bo jak poinformowała firma, obecnie trwają prace nad nowymi sposobami, mającymi pomóc organizacjom charytatywnym w pozyskiwaniu funduszy za pośrednictwem wybranej przez siebie platformy. Chociaż nie będzie to odbywać się bezpośrednio na Facebooku i Instagramie, firma chce, by przekazywanie pieniędzy wciąż było łatwe dla każdego. Dlatego testowany jest ulepszony przycisk „Przekaż datek”, który będzie nas kierował do odpowiedniej witryny.

Czytaj też: OnePlus udostępnił ostateczną aktualizację dla dwóch popularnych modeli. To oznacza całkowity koniec wsparcia

 Ponadto gigant zapewnia, że dołoży wszelkich starań, by posty organizacji non-profit informujące o zbiórkach, były bardziej atrakcyjne, co pomoże w zebraniu większej ilości datków.

Jesteśmy głęboko wdzięczni wszystkim partnerom z organizacji dobroczynnych z całego świata, którzy współpracowali z nami na przestrzeni lat. Nie ustajemy w wysiłkach, by ulepszać nasze produkty i ułatwiać popularyzowanie i finansowanie inicjatyw i organizacji, na których najbardziej zależy odbiorcom.